reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Hayek

Martin Hayek

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent filozofie, libertarián ale hlavne človek,ktorý verí v slobodnú vôlu ľudského jedinca Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Prometheus od R.Scotta - O čom to vlastne bolo?

Martin Hayek

Prometheus od R.Scotta - O čom to vlastne bolo?

7 júna zakotvil v našich kinách dlho a s veľký napätím očakávaný prequel k Votrelcovi (Alien) od môjho obľúbenca Ridleyho Scotta. Film sa mi veľmi páčil, nakoľko som od detstva veľkým fanúšikom celého Alien univerza. Cieľom tohto článku teda nebude žiadna moja kritika tohto diela, to prenechám iným. Ja sa budem snažiť vniesť troška svetla na pár otázok, ktoré v hlave po skončení filmu určite vyvstanú. To samozrejme neznamená, že mám pravdu. Možno naozaj vo filme len hľadám niečo, čo tam ani naozaj nieje. Avšak...no tak, robil to predsa Ridley Scott, ktorý sa v takejto symbolike jednoznačne vyžíva (jednorožec v Blade Runnerovi...).

  • 12. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 322x
  • 42
Viera kontra ateizmus?

Martin Hayek

Viera kontra ateizmus?

V mojej nasledujúcej eseji, by som sa chcel aspoň troška venovať rozporu, medzi ateistami, teda ľudmi, ktorí sú na 100% presvedčení, že boh neexistuje. A medzi tými, ktorí pripúšťajú jeho existenciu, resp. veria v jeho existenciu. Nebudem sa snažiť prísť k nejakému druhu jednoznačného záveru, pretože si myslím, že takéto niečo nieje možné. Pôjde v podstate o načrtnutie niektorých problémov a budem sa snažiť poukázať napríklad aj na to, že či už sú ľudia ateisti alebo veriaci, obom ide v podstate len o väčšie vnútorné dobro a pokoj jednotlivcov a teda spoločnosti.

  • 2. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 243x
  • 70
Sme múdrejší ako starovekí Gréci?

Martin Hayek

Sme múdrejší ako starovekí Gréci?

Z viacerých strán je počuť o pokroku. O tom, ako sme sa pohli dopredu takmer vo všetkých smeroch. Internet, moderné technológie. Jeden by si pomyslel, že v každom z nás bude driemať Aristoteles. Veď máme všetko na dosah ruky. Behom pár sekúnd sme schopní sa dostať k akejkoľvek informácii. Aká je však realita?

  • 10. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 316x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu